Rest in peace RP08

Utsträckt på en hotellsäng i Kalmar funderar jag över hur lätt det är att glömma sånt som varit dåligt och minnas det som var bra.
Idag har vi träffats för sista gången för att ha ett sista möte med Radioprojektet. Efter över 100 producerade inslag, flängande över hela landet, nästan ett års slit, bråk, magsårsvarningar och en resa till New York är det slut, över, finito.

Idag tog vi det sista av många många beslut; nämligen det om likvidation. Alltså att lägga ner bolaget och lämna plats för det som kommer bli Radioprojektet 2009.

På något konstigt, oväntat sätt kändes det nästan lite sorgligt att det är slut nu. Det har onekligen varit en väldigt bra erfarenhet på många sätt, men även varit något som skapat mycket irritation och frustration.
För min del är det heller inte slut än: ska bokföra det sista och sen förhoppningsvis kunna lämpa över resten i knäet på revisorn. Den som lever får se. Något säger mig att det inte kommer gå så lätt.

Men samtidigt som jag sluter ögonen, andas in havsluften, njuter av hotellrummet och helgen i Kalmar tänker jag:

Det gick bra. Jag fixade det. Nu fixar jag allt. Det är över nu.





Kommentarer
Postat av: Ängeln

Äntligen över. Allt är bittersweet på ngt sätt.

2008-09-21 @ 11:45:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback