Jag får liksom ingen ordning på mitt liv

Det är mycket nu. Slitet uttryck men ack så sant. Många saker och tankar som löper parallellt och beslut som snart måste tas. Vad ska hända efter årsskiftet är den stora frågan. Var ska jag bo och vad ska jag göra?

Tranås blir det iallafall inte. Känns som rätt beslut. Men blir det plugg/ny praktik/något helt annat istället? Jag vet inte. Däremot vet jag att jag är trött på att aldrig kunna ha framförhållning och aldrig kunna planera. En så enkel sak som att ha en egen lägenhet med mina egna saker. Har jag aldrig haft i hela mitt liv. Trist.

Något annat positivt är att 2009 snart är slut. Det innebär att det snart är 2010 och att året som har varit allt annat än frodigt är slut. Hösten har varit jobbig, jag hoppas på en bättring framöver.

Mer utåttjack: den här veckan har jag fått en behövlig påminnelse om varför jag gör det jag gör. Anledningen är att jag är nyfiken på människor, jag gillar att höra folks historier och är övertygad om att alla människor har en historia att berätta. Dessutom får jag lära mig nya saker och få insikt i sånt jag annars inte skulle fått uppleva.

Men! imorgon drar jag till Visby för en välbehövlig helg med egentid. Jag ska tänka, skriva, fota och förhoppningsvis komma hem lite klokare.

Kärlek vänner.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback