Att hugga i sten

Man kan lugnt säga att det krävdes en hel del viljestyrka för att förtränga arbetsdagen. Den var hemsk. Eller egentligen inte hemsk, snarare frusterande och otillfredsställande. Det är jobbigt att göra folk besvikna. I detta fall en producent som hade en väldigt klar vision kring hur det hela skulle låta. När man då inte når fram till det blir känslan av att inte vara tillräckligt bra tydlig.

Det löste sig ju till slut (det gör ju alltid det) men tillfredsställande var det verkligen inte. Usch. Gillar inte de dagarna när jag kommer tillbaka med ett material som inte är tillräckligt bra. Men det sändes iallafall, så jag antar att jag får vara nöjd.

Det har varit en tung vecka. Många tankar, väldigt stor omställnig att börja jobba och mycket att göra på jobbet. Men nu är det iallafall helg. Efter att ha tillbringat ett par timmar på Vätterstranden ikväll så har jag ändå harmoniserat lite med mig själv och tycker livet känns något lättare.

Ikväll har jag lyssnat på Lasse, druckit rödvin och ältat gamla saker med ny människa. Det är bra. Bra karma.

Helgen tillbringas ute i skogen i jakt på ett mer harmoniskt inre. På söndag är jag tillbaka i "storstan".

Kommentarer
Postat av: Ängeln

alla dagar är inte bra dagar men vi reser oss upp igen med nya tag

2009-06-30 @ 20:43:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback