Midsommar 2009 - så gick det

Det var hårt, det var intensivt och det var framför allt kärlek. Årets midsommarfirande liknar inget jag tidigare upplevt. Alltså precis så jag ville ha det. Att vara på resande fot i över ett dygn sätter sina spår. Men vi hann med en hel del: dricka whiskey på tåg, spendera för mycket pengar på drinkar (det kostar att njuta av livet), dansa till liveband, få klaustrofobi i hytt, se Oslo och åka en himla massa tåg...

Men som den ordningssamma kvinna jag är så kommer här svaren på frågorna som ställdes i förra inlägget...

* någonstans mellan Danmark och Norge är absolut ett bra alternativ att fira midsommar
* nja...jag vill iallafall tro att medpassagerarna förstod P&P:s storhet
* whiskeyn räckte och blev över (vi hade trots allt fullt upp med annan sprit också)
* ingen ramlade över bord, trots vissa tvångstankar från Pyrets sida
* de såg kaptenen på nära håll men förstod inte att det var han förrän de såg honom på bild. tyvärr ingen brygga
* inte sjösjuka men lätt panikslagna när det gungade lite för mycket och hytten var lite för lik en garderob i storlek
* broarna är konstanta. dock inte så många nya
* Polarn och Pyret gick vilse tillsammans. men det berodde på trötthet och allmän förvirring
* jodå. nog förstod de vad folk sa alltid...
* livet är klart frodigt på andra sidan. men också väldigt mycket dyrare :(



Den frodiga båten...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Så fint!! Nästan så jag vill åka samma rutt igen... Fast ändå inte. Tåg är ett aber i så många timmar.



Löööööööööve

2009-06-21 @ 20:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback