Bryta ihop och gå vidare

Gaaah!

Viktiga personen sa för två veckor sedan: Det blir bra, jag hör av mig i slutet av veckan.

Inget, ábsolut inget hände i slutet av veckan.

Ringer i början av förra veckan. Då är viktiga personen på tjänsteresa. Jag lämnar meddelande att han ska ringa i slutet av förra veckan. Inget, absolut inget händer.

Idag ringde jag och sökte honom igen. Han svarade och bad att få ringa upp.
Två timmar senare ringer han och ursäktar sig för att han är så dålig på att ringa upp och meddelar att tjänsten är tillsatt. Jag blir alltså inte inlasad på Sveriges Radio. Iallafall inte just nu.

Jag skulle ljuga om jag sa att jag tog beskedet med en klackspark. Snarare tvärtom. Det är så svårt. Man måste ju få hoppas när man får positiva signaler, men samtidigt är det lätt att ryckas med av stämningen. Kort sagt är jag jävligt besviken och ganska knäckt över att ännu en gång få nej.

Jävla skit.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Människor suger!

2009-09-14 @ 21:35:45
Postat av: Karut

Jag förstår att du är besviken och det är kasst att chefer (för det är ju som vi alla vet inte bara han) aldrig hör av sig för att tacka nej.

Men du kanske inte skulle hoppats så mycket när han inte hörde av sig första gången. När de är intresserade av någon brukar de vara ganska måna om att få tag i den personen.

Snart vänder det Hannut! Det måste det.

2009-09-15 @ 13:34:01
Postat av: Joolz

Ja, jävla skit! Efter allt ditt slit och runtflängande är du bara så VÄRD att få något nu. Men än har jag inte gett upp hoppet. Det får inte du heller göra!

Postat av: Anna-Lena

Personer som beter sig på det sättet borde manglas både fram- och baklänges. Även om det känns jobbigt och tungt just nu, så får du inte ge upp hoppet!

2009-09-17 @ 20:48:44
URL: http://zimtsternli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback