Where the wild roses grow

Jag överlevde alla helger och har nu kommit ut på andra sidan med livet och förståndet i behåll. Julen var som alltid intensiv med mycket släkt många dagar i sträck. Mellandagarna var jobb och nyår var klart godkänt.
Under trettonhelgen blev jag tyvärr inte bjuden på bal, däremot medlurad/tvingad/övertalad på pulkaåkning. Så roligt det var. Jag erkänner villigt att jag hade fel och är glad att jag böjde mig för överheten och fick en rolig eftermiddag med frisk luft.

Men nu då?

Tja...efter att ha gått arbetslös under hösten och konstaterat att det inte är överdrivet upphetsande så bestämde jag mig till slut för att ta en nacksving på ödet och styra det mot ett års plugg. Det blir magisteråret i journalistik i Göteborg. Men så mycket Göteborg vet jag inte om det blir: första terminen består av praktik och den ska genomföras i Växjö. Så snart är det dags att packa ihop sig själv (igen...) och möta en ny stad med ett glatt tjohej! men jag tror faktiskt det kommer bli bra. Nytt år, ny stad och nya erfarenheter.

Andra terminen är ju tänkt att tillbringa i Göteborg (om jag nu inte fått värsta frodiga jobbet vill säga) och det kommer nog bli bra. Det är en oerhörd lättnad att ha en plan som sträcker sig över hela tolv månader istället för över max några få månader som brukar vara fallet.

Överlag känner jag att jag går in i 2010 med positiva förväntningar och hoppas på att ha lämnat det negativa kvar i 2009.

Det blir nog bra det här. Trots allt.


Kommentarer
Postat av: Ängeln

och nu så åker du snart mot nya frodiga äventyr gråter

2010-01-27 @ 08:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback