Ny stad, ny era

På plats i Jönköping och sittande på balkongen som har den charmanta utsikten över mataffären och parkeringshuset sitter jag och filosoferar över de två första arbetsveckorna denna tredje radiosommar.

Det har varit bra såhär långt. Börjar komma in i gängorna igen och känner att årets vikarieskara är nog bland den bästa jag upplevt här. Även om vissa är saknade.
Jag gillar att jag får sända typ hela tiden och att jag kommer bra överens med nyhetschefen. Det känns bra helt enkelt.

Något annat som känns bra är att jag har jobb större delen av hösten. Nu ska jag bara landa i det faktum att jag har bostad och jobb så länge som till årsskiftet. Det är stort, det är lång framförhållning i den absurda bransch jag valt.

På andra plan känns det som att livet haltar. Ibland får jag en känsla av att sitta fast i en cirkel jag inte kan ta mig ur. Jag vet vad jag borde och jag vet vad som vore bra, men jag gör det inte.

Hjärnspöken.

Man får väl vara glad för att livet inte haltar på alla plan samtidigt antar jag.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

Om att vara glad för det lilla?



Allt kommer en vacker dag att falla på plats. Inget går att hetsa fram. Och oftast vill man ändå inte ha hjärnspökena när allt kommer kring

2010-07-08 @ 22:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback