Det fladdrar till som i en dröm

Jag vet inte. Jag vet verkligen inte. Frågan är om jag ska bestämma mig för en plats och bygga en tillvaro utifrån den eller om jag ska bestämma mig för en tillvaro och bygga mig ett liv utifrån den.

Det lutar helt klart åt det förstnämnda även om det känns väldigt skakigt att inte veta exakt hur jag ska klara mig ekonomiskt eller för den delen sysselsättningsmässigt. Men kanske är det det bästa. Man ska ju trots allt göra det man känner lust inför. Inte det man känner sådär inför.

Det fina är ju att jag egentligen inte måste någonting eftersom jag har min examen. Därför måste jag inte slutföra det jag påbörjat. Egentligen.

Men om det blir som det blev i höstas då? om det blir sysslolöshet, frustration och låg självkänsla? vad göra då?
Å andra sidan kan det ju också bli kanon och plötsligt lossna och ge något mer långsiktigt.

Jag vet inte. Jag blir galen.

Eller egentligen inte. Egentligen har jag bestämt mig för att lojalitet går före pengar och för att hoppa utan att veta om det finns något skyddsnät.

Kommentarer
Postat av: Polarn

man vet ju egentligen aldrig hur ngt blir förrän efteråt. då kan det vara för sent eller alldeles perfekt.

2010-03-15 @ 19:14:00
Postat av: Joolz

Du vet egentligen vad du vill. Du behöver bara få det svart på vitt, som här i bloggen till exempel.

2010-03-16 @ 19:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback