Det här med normer...

Den senaste tiden har jag försökt bli hårdare och rakare. Jag försöker att inte hela tiden falla in i det invanda mönstret där jag är den som planerar, fixar och styr upp allt. För det håller inte. Att hålla koll och styra upp har tagit hårt på mig. Men det är inte heller helt enkelt att bara släppa allt och sluta, att bryta mot det andra förväntar sig av en. För att göra det skapar både irritation och frustration hos andra har jag märkt.

Men jag måste. Jag måste lära mig att släppa på kontrollen, lita på att andra ibland fixar och styr upp och att jag bara kan glida med. För annars kommer jag gå under. Redan idag har jag mer problem än vad jag borde ha med stress, avslappningsproblem och värk med tanke på min ålder.

Egentligen är det här mitt eget fel. Det är ju jag som har tillåtit människor att fortsätta ha den här typen förväntingar på mig. Alltså är det också mitt eget ansvar att bryta det.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

framför allt skapar man väl förväntningarna på sig själv, alldeles på egen hand... Det är nog där man ska börja... Det måste inte vara topptrim hemma, man måste inte alltid säga ja till att umgås, man måste inte vara bäst hela tiden osv osv

2011-04-20 @ 07:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback