Att få mersmak

Augusti är snart slut. Vart tog sommaren vägen? vart tog alla dessa spontana grillkvällar och glasstunder vägen? Jag hann inte med.

Däremot har jag hunnit ha fyra veckors semester för första gången i mitt liv. Vilken känsla det var. Men mycket vill ha mer och jag hade gärna kunnat ha två till.
Men vilken semester det blev! här följer ett urval av vad jag har gjort:

* haft en synnerligen lyckad födelsedagsfest
* druckit öl i Köpenhamn
* bott i stooort hotellrum i Malmö
* spontanbadat i Blekinge
* ingått pakt i Kalmar
* träffat strutsar på Öland
* blottat mig på badplats
* kört bil, lååååångt
* dricka rosé vid havet
* äta bröd som kommer från papperspåse
* gå på lägenhetsvisning
* uppleva Pride för första gången
* reunion

Tiden går fort när man har roligt och som en eftersläpad effekt av allt detta har jag nu, efter att ha jobbat en vecka, åkt på en förkylning som tycks däcka mig en hel vecka. Men men...förutom att jag har tråkigt så kunde det varit värre.

Nästa vecka väntar spännande intervju som kan ändra förutsättningarna och om några veckor blir det Borås istället för Gislaved.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback